Image Hosted by photobucket.com

niedziela, 6 października 2013

//W szczelinie między marzeniami a rzeczywistością//Yamashita Tomohisa (山下智久) feat. Fujigaya Taisuke(藤ヶ谷太輔)- NEXTACTION

Notkę miałam wczoraj wstawić, ale sobota jak to sobota, pełna obowiązków, więc nie udało się tego zrobić. Potem bratanica wpadała. Chwilowo nie ma neta, a musiała zrobić zadanie z historii. A z racji, że takie samo zadanie miałam jakoś w kwietniu tyle, że z WOSu, to jej pomogłam przy nim. Dziwny teraz ten program szkół średnich, takie zmiany, że szok. Moja bratanica w pierwszej klasie technikum czyta teraz "Dżumę", którą ja jeszcze czytałam jakoś początkiem marca. Uff, jak dobrze, że ja już mam ten etap z głowy. Jeszcze wczoraj wieczorem byłam spotkać się z dziewczynami, wróciłam jakoś po północy, więc już tym bardziej nie miałam siły na bloga. Ale spotkanie było udane, oby więcej takich spotkań z nimi XDD 

Jednak zdecydowałam się na piosenkę Yamashity, która od kilku dni chodzi za mną i nie daje mi spokoju *-*. Jest jednym słowem genialna <33. W kolejnej notce pojawi się recenzja o singlu Jina, żeby nie było tak pod rząd Yamashity, bo jeszcze w planach mam wstawić dwie jego piosenki z najnowszego albumu ;p.


mp3:

Kiedy po raz pierwszy w zapowiedzi albumu usłyszałam fragment "Nextaction" to byłam w szoku, słysząc gitarę elektroniczną i sam klimat piosenki. Powiedziałam sobie, że ja muszę mieć tę płytę kiedy wyjdzie ze względu właśnie na tę piosenkę <3. Po przesłuchaniu w całości utworku, jestem nim naprawdę mocno oczarowana. "Nextaction" jest genialne. Nigdy bym się nie spodziewała po Yamapim  t a k i e j  piosenki. Zaskoczył mnie strasznie pozytywnie, że do dzisiaj nie wierzę, że "Nextaction" należy do niego. Piosenka jest... no własnie w rockowym klimacie (a Yamashite znam tylko i wyłącznie z popowych kawałków, stąd u mnie ten wielki szok, chyba to rozumiecie ;p). Co prawda, Yamapi nie śpiewa tutaj sam, bo ten boski rap lecący w tle należy do Fujigayi Taisuke z Kis-my-ft2. Moim zdaniem stworzyli ze sobą idealny duet. Piosenkę jak najbardziej widziałabym w jakiejś mrocznej i pełnej akcji dramie ^ - ^. No, no, oby tak dalej Yamapi, a polubię cię jeszcze bardziej XDD.


Tłumaczenie:

Here we go!
Zaczynamy!

Kiri hiraku mirai ni tsudzuku michi Arata na kanousei to hibi
Ścieżka, która przecina przyszłość, prowadzi do nowych dni i możliwości
Hokori mochi tsudzukero ima Yuuki wo tsuranuku hitotsu no yakusoku wo
Teraz zachowaj swoją dumę. Miej odwagę, aby ta jedyna obietnica się spełniła 
Kiri hiraku mirai ni tsudzuku michi Arata na kanousei to hibi
Ścieżka, która przecina przyszłość, prowadzi do nowych dni i możliwości
Hokori mochi tsudzukero ima Yuuki wo tsuranuku futari no hajimari wo
Zachowaj swoją dumę, miej odwagę, dla dobra naszego początku 

Samayou sekai ni Todokooru jidai ni
W naszym utraconym świecie, w naszym czasie stagnacji
Oritatsu kiseki
Cud stępuje z góry 
Kasunda mirai ni Toki ni wa burai ni
Przyszłość jest mglista, czasami robi się szorstka 
Kiri komu kurai ni
Ale to jest jak cięcie przez to wszystko 

Hikari sae mo kageri yuku ten wo Miagete wa kibou egaki dashiteku yo
Patrząc w niebo, gdzie światło nawet ciemnieje, zaczynam wyobrażać sobie swoje nadzieje i marzenia
Riyuu wo hoshigari tsudzukete Yokubatte bakari nara ushinatte iku
Zawsze miej powód,  jeśli jesteś tylko chciwy, stracisz wszystko 
Chirabari wareru kagami no naka Mita koto no nai ore ga azawarau
W porozrzucanym rozbitym lustrze, nigdy nie zobaczyłem szyderczego uśmieszku 
Riyuu to genjitsu no hazama de Kotoba irazu no sekai to Intersect!
W szczelinie między marzeniami a rzeczywistością, przecina się świat, który nie potrzebuje słów.

Kogareru hodo mushou ni Akireru hodo mubou ni
Z miłości do tego stopnia, to zbyt wiele 
Kakenukete mitainda Kamikaze no you ni
Lekkomyślność do momentu, to zdumiewające 
Genkai ni chousen shitainda Nori koete misetainda
Chcę spróbować biec całkowicie, tak jak kamikaze
Zetsubou wo fukitobasu 
Chcę zmobilizować swoje granice, by ci pokazać, że mogę je pokonać 
Kamikaze ni narunda
Porywając rozpacz, zostanę kamikaze

Nayameru sedai ni Tozasareta butai ni
Scena niespokojnego pokolenia została odcięta 
Sasageru kiseki
Ale pozostała nam droga
Shisen wo morai ni Sono kokoro sarai ni
Obdarzasz mnie spojrzeniem i kradnę ci serce 
Azayaka na kurai ni
To jest takie piękne 

Nigiri shimeta negai no kakera 
Trzymając się fragmentów moich życzeń, zadałem sobie pytanie,
Tadori tsukeru ka jibun ni toikaketa

 czy naprawdę jestem wstanie tego dokonać, czy też nie
Mezasu michi wo tsukisusumu Sono tsuyosa ga dareka wo tsuki ugokasu darou
Przepycham swoją ścieżkę na drogę, której szukałem, gdzie siła prawdopodobnie będzie zachęcać kogoś innego
Kagayaki daseru chikara ga ima Kokoro no naka de mezamedasu
Siła połysku zaczyna teraz przebudzać się w moim sercu 
Sobietatsu mokuzen no kabe Tsunagu te to te de norikoe  Take a chance!
Wysoka ściana stoi przed nami, trzymając się za ręce, wspinajmy się. Zaryzykuj!

Kuruoshii kodo karei ni Junsui na kanjou mune ni
Ta błyskotliwość doprowadzi nas do szaleństwa z czystych emocji w naszych sercach 
Sonzai wo shoumei surunda Yami wo kirisake
Udowodnijmy, że istniejemy tnąc ciemność na kawałki 
Riyuu wa iranainda Moumokuteki de iinda
Nie potrzebujemy powodu, dobrze jest podejść do tego na ślepo 
Jounetsu to shoudou dake ga Yami wo kirisakunda
Pasja i impuls samotnie przetnie ciemność na kawałki 

Ureite matsu nara Itazura ni aseru dake
Gdy martwisz się i czekasz, to właśnie czyni cię niepotrzebnie zniecierpliwionym 
Koukai wa shitaku wa nai kara
Ponieważ nie chcesz niczego żałować 

Terashi dasu jidai to butai wo Arugamama no ikizama to awasou
Nasza era i ten etap, który świeci, spróbujmy dopasować nasz zwykły sposób życia do niego
Dan dan okusoko ni aru honnou wa Kasoku wo dzuke kyoudai na chikara ni naru
Głębokie instynkty, w głębi ducha coraz bardziej stają się wielką mocną 
Akirameru na Mou nigeru na Youshanaku tsudzuku sekai no chuushin e 
Nie poddawaj się, nie uciekaj do centrum tego świata, który bezlitośnie w dalszym ciągu porusza się  
Ayumi yoru yori semekomeYowasa wo misereba soko de
Zamiast kompromisów, idź do przodu agresywnie. Jeśli okażesz jakąkolwiek słabość, to już koniec dla ciebie  

Kogareru hodo mushou ni Akireru hodo mubou ni
Z miłości do tego stopnia, to zbyt wiele 
Kakenukete mitainda Kamikaze no you ni
Lekkomyślność do momentu, to zdumiewające 
Genkai ni chousen shitainda Nori koete misetainda
Chcę spróbować biec całkowicie tak jak kamikaze
Zetsubou wo fukitobasu 
Chcę zmobilizować swoje granice, by ci pokazać, że mogę je pokonać 
Kamikaze ni narunda
Porywając rozpacz, zostanę kamikaze

Kamikaze ni mae
Leć z boskim wiatrem
Kamikaze  We are crazy!
Kamikaze, jesteśmy szaleni !

Tekst w końcu nie jest o miłości, co bardzo mnie to cieszy ;p. Opowiada w zasadzie o Kamikaze, tak sądzę, choć dokładniej ich historii nie znam (jakoś nigdy specjalnie się w nią nie zagłębiałam i nie czułam takiej potrzeby, by to zrobić). W swoim czasie miałam taki okres, kiedy słuchałam zupełnie innej muzyki, niż j-pop, a mam tutaj na myśli rock, czy choćby i nawet metal (ale nie, nie japoński ;p), także spokojnie te słowa nadałby się właśnie na taki typ muzyki XD. Fajnie właśnie, że Yamashita skierował ten utwór w stronę tych bardziej mocniejszych brzmień. Te słowa idealnie się w tym odnajdują i miejscami nawet tekst jest dość... mroczny. A ja wciąż mam sentyment do "mocnych" kawałków, także jak najbardziej ten mi się podoba. No i słowa, które najbardziej mi się spodobały, to: "Patrząc w niebo, gdzie światło nawet ciemnieje, zaczynam wyobrażać sobie swoje nadzieje i marzenia". No i jeszcze nawet to tak jakoś utknęło mi specjalnie w pamięci: "Zamiast kompromisów, idź do przodu agresywnie. Jeśli okażesz jakąkolwiek słabość, to już koniec dla ciebie". Jakby nie spojrzeć, to te słowa są jak najbardziej prawdziwe. Niestety taki dzisiejszy jest świat, że nie ma w nim miejsca na ludzkie słabości, bo inaczej przepadniesz, zginiesz, zostaniesz zdeptany jak jakiś robal. 

1 /skomentuj:

Anonimowy pisze...

Yamashita faktycznie dał czadu z tym numerem. Nigdy zbytnio nie przepadałam za nim jako wokalistą, ale widać, że facet powoli się wyrabia. Ten numer mi się spodobał, a jak reszta piosenek na jego tej płycie się spisuje, też są takie fajne jak ta? xD

Prześlij komentarz