Image Hosted by http://kizunanonippon.blogspot.com

czwartek, 3 października 2013

//Pozwól mi kochać bez żału// Faye Wong (王靖雯) - Zhi Mi Bu Hui (執迷不悔)

Heeej, to znowu ja ;). Aż sama się dziwię, że wstawiam notkę pod rząd, no ale tak jakoś wyszło XD. Dzisiaj będzie o chińskiej wokalistce, która urzekła mnie swoim głosem. Tak w ogóle, to zauważyłam, że ostatnio coraz więcej mam styczności z chińską/tajwańską muzyką. Gdyby ktoś mi rok temu powiedział, że teraz będę słuchała czegoś chińskiego, to w życiu bym mu nie uwierzyła. Do niedawna unikałam wszystkiego, co tyczy się Chin, no ale jak widać, nie było czego się bać. Chiński to bardzo ładny język, a wokaliści /wokalistki stamtąd bardzo ładnie potrafią śpiewać.

W następnej notce spodziewajcie się którejś piosenki z najnowszego albumu Yamapiego (mam już trzy przetłumaczone, więc nie wiem, którą wybiorę), albo pojawi się "recenzja" na temat nowego singla Akanishiego ;].


mp3:

Piosenka trochę przypomina mi, hmm... lata 80(?) Chyba tak to mogę określić, bo taki tutaj klimacik tworzy Wong, ale utworek strasznie mi się podoba <3. Głównie refren. Faye ma prześliczny głos i kiedy wchodzi na te górne dźwięki w refrenie to brzmi to niemal bajecznie. W taki fajny sposób "wykrzykuje" te słowa delikatnym głosem. Bardzo to mi się podoba i to, jak zakańcza słowa. No, dla mnie ta piosenkarka jest cudowna. Gdybym miała lepszą wersję mp3 to z pewnością wycięłabym sobie refren na dzwonek do telefonu, tak bardzo mi się podoba, jak Faye go śpiewa <33.

PV:

Dla mnie w ogóle chińskie/ tajwańskie teledyski nie mają żadnego sensu. Są według mnie robione na tzw "odczep się" i w przypadku Faye Wong odniosłam identyczne wrażenie ;/. Ironia, chińskie/ tajwańskie wokalistyki tak ładnie potrafią śpiewać, ale do teledysków to już w ogóle się nie przykładają. Ja nie wiem, brak pomysłów, czy brak czasu, a może jedno i drugie? No nic, choćbym chciała coś napisać kreatywnego na temat tego  PV to nie potrafię. Piosenka wymiata, jest cudowna, jak to wyżej opisałam, tekst również niczemu sobie (ale o tym to zaraz, poniżej), a klip to taki nijaki. Eh... sami sobie obejrzyjcie i oceńcie ;).


Tłumaczenie:


Faye Wong- Zhi Mi Bu Hui

zhe yi ci wo zhi zhe mian dui
Tym razem zdecydowałam się stawić czoła
ren xing de chen zhui
Lekkomyślnie pozwalam sobie być zadowolona 
wo bing bu zai hu 

Nie obchodzi mnie, czy to jest dobre, czy złe
zhe shi cuo hai shi dui

Nawet wtedy, kiedy chodzi o miłość, będę kochać bez żalu

jiu suan shi shen xian

Nie mów mi, że powinnam zrezygnować 
wo bu gu yi qie

To powinno pomóc mi otworzyć oczy
jiu suan shi zhi mi

Używam swojego serca
wo ye zhi mi bu hui

Aby widzieć i czuć

Bie shuo wo ying gai fang qi

Nie jesteś mną, więc jak możesz mnie rozumieć?
ying gai zheng kai yan

Nawet wtedy, gdy chodzi o miłość
wo yong wo de xin

pozwól mi kochać bez żału
qu kan qu gan jue
Nie jestem doskonała, jak zakładają faceci
ni bing bu shi wo

Przyznajdę, czasami nie potrafię odróżnić fikcji od rzeczywistości
you zhen neng liao jie

To nie tak, że nie potrafię opuścić tego chaosu w mojej głowie
jiu suan shi zhi mi 

Tylko po prostu tym razem
wo ye zhi mi bu hui
tym razem to ja, nikt inny

wo bu shi ni men xiang de ru chi wan mei

Chcesz, bym wykorzystała czyjeś serce do realizacji 
wo cheng ren you shi ye hui bian bu qing zhen wei

Szczerze bądź świadom otoczenia
bing fei wo bu yuan yi zhou chu mi dui

Nawet jeśli to bolesne
zhi shi zhe yi ci

Nawet jeśli ronisz łzy 
zhe ci shi zi ji er bu shi shui

Uważaj to za mój smutek

yao wo yong shui de xin qu ti hui

Którego serca można użyć do realizacji
zhen zhen qie qie de gan shou zhou wei

Szczerze jestem świadoma otoczenia
jiu suan tong ku

Nawet jeśli jestem wyczerpana
jiu suan shi lei

Nawet jeśli jestem zmęczona
ye shi shui yu wo de shang bei

Pozwól mi kochać bez żalu
jiu suan shi shen xian
Nie mów mi, że powinnam zrezygnować 
wo bu gu yi qie

To powinno pomóc mi otworzyć oczy
jiu suan shi zhi mi

Używam swojego serca
wo ye zhi mi bu hui

Aby widzieć i czuć

Bie shuo wo ying gai fang qi
Nie jesteś mną, więc jak możesz mnie rozumieć?
ying gai zheng kai yan

Nawet wtedy, gdy chodzi o miłość
wo yong wo de xin

pozwól mi kochać bez żału
qu kan qu gan jue
Nie jestem doskonała, jak zakładają faceci
ni bing bu shi wo

Przyznajdę, czasami nie potrafię odróżnić fikcji od rzeczywistości
you zhen neng liao jie

To nie tak, że nie potrafię opuścić tego chaosu w mojej głowie
jiu suan shi zhi mi 

Tylko po prostu tym razem
wo ye zhi mi bu hui
tym razem to ja, nikt inny

yao wo yong shui de xin qu ti hui
Którego serca można użyć do realizacji
zhen zhen qie qie de gan shou zhou wei

Szczerze jestem świadoma otoczenia
jiu suan tong ku

Nawet jeśli jestem wyczerpana
jiu suan shi lei

Nawet jeśli jestem zmęczona
ye shi shui yu wo de shang bei

Pozwól mi kochać bez żalu
jiu suan shi shen xian
Nie mów mi, że powinnam zrezygnować 
wo bu gu yi qie

To powinno pomóc mi otworzyć oczy
jiu suan shi zhi mi

Używam swojego serca
wo ye zhi mi bu hui

Aby widzieć i czuć

Tekst taki typowo kobiecy, co nie? XDD. Mam wrażenie, że te słowa Faye kieruje do jakiegoś faceta. Bo kto nie jak kobieta zwraca się do mężczyzny "Nie jesteś mną, więc jak możesz mnie rozumieć?". Tradycja, oni nie rozumieją nas, a my ich, i jesteśmy kwita ;p. Ogólnie słowa są lekkie, o miłości (to też żadna nowość). Mi najbardziej spodobało się: "Przyznaję, czasami nie potrafię odróżnić fikcji od rzeczywistości", a chyba dlatego, że i mi się to często zdarza, także... ;p No i jeszcze zapadało mi w pamięć: "Używam swojego serca, aby widzieć i czuć".
Mam nadzieję, że to nie moje ostatnie zetkniecie się z twórczością Faye, bo póki co, oczarowała mnie "Zhi mi bu hui" XD.

0 /skomentuj:

Prześlij komentarz