Image Hosted by http://kizunanonippon.blogspot.com

środa, 2 października 2013

//Ciemne nocne niebo, usłane gwiazdami dekoruje twój uśmiech// Koji Tamaki (玉置浩二) Yume Dake Miteru (夢だけ見てる)

Dzisiaj mam dla Was coś niezwykłego. Jak w tytule notki, głównym bohaterem tego posta jest Tamaki Koji. Wcześniej w ogóle nie znałam tego artysty i bardzo tego żałuję, bo Tamaki jest niesamowity. Wstyd się przyznawać, ale dowiedziałam się, że ktoś taki istnieje dopiero jakiś czasu temu, kiedy pojawiły się pierwsze wzmianki na temat nowej dramy Kame. Ale to nic, mimo wszystko cieszę się, że było mi dane poznać kogoś takiego, jak Tamaki Koji ;).

Mamy nowy miesiąc, więc zmieniłam bannerek (bliższe szczegóły na jego temat, jak zawsze znajdziecie w karcie z bannerami). Trochę mi się nudziło, więc pokombinowałam trochę z szablonem, dlatego teraz na blogu jest nieco inaczej. Mam nadzieję, że się podoba ;].


mp3:

Co ja mogę napisać na temat tej piosenki? Naprawdę nie potrafię znaleźć na nią słów. Zastanawiam się nad tym już od paru chwil i uwierzcie mi, że nic sensownego nie przychodzi mi do głowy. Po prostu posłuchajcie i oceńcie ją sobie sami (jest na 4shared, więc nie trzeba pobierać, by móc ją sobie odsłuchać). Dla mnie ona jest magiczna, cudowna... Tamaki jest niesamowitym piosenkarzem, potrafi swoją twórczością przenieść człowieka zupełnie do innego świata. Pobrałam jego album (w ogóle jego albumy/single idzie ciężko znaleźć w necie), ale udało mi się zdobyć jeden, w którym własnie znajduje się "Yume dake miteiru". Po tym jednym albumie mogę śmiało stwierdzić, że Tamaki jest doskonały w każdym calu. Uwielbiam słuchać jego piosenek i zdecydowanie nie poddam się, by zdobyć jego całą dyskografię. "Yume dake miteiru" to naprawdę prześliczna balladka, na której wzruszyłam się, słuchając jej po raz pierwszy, a głos Tamakiego to miód na uszy. Mam nadzieję, że i Was Tamaki oczaruje tym utworem.

Tłumaczenie:


Tamaki Koji- Yume dake miteru  

Yume dake mi teru 
Widziałem tylko marzenia
Sore shika nakute
Jedynie bez niej

Hitoribotchi de
Całkiem samotny 

Nan'nimo naikara
Ponieważ istnieje w nich

Itsumo on'naji
wszystko, co jest jednobarwne

Yumemi teru
Marzę

Yume dake mite mo
Spoglądając jedynie w marzenia

Shikata ga naikedo
Nie jestem wstanie cię wspierać 

Tanoshiku naretara
Kiedyś znane przyjemności

Yasashiku narukara
Od tej pory tylko żal

Dareka no tame ni
Dla kogoś

Yumemi teru
marzę

Kurai yozora o
Ciemne nocne niebo

Kazaru hoshi yori
usłane gwiazdami

Anatanoegao ga
dekorują twój uśmiech

Mitai toki
Chcesz to zobaczyć?


Yume dake mi teru
Spoglądając jedynie w marzenia

Son'na hitomi shi teru
Spojrzałaś na mnie

Watashi ni attara
Kiedy spotkaliśmy się

Kono ji attara
Stanęłaś obok mnie

Nani n ni mo iwazu 
Nie mówiąc nic więcej
Dakishimete
objęłaś mnie

Kurai yozora o
Ciemne nocne niebo

Kazaru hoshi yori
usłane gwiazdami

Anata no kotoba o
dekorują twoje słowa

Kikitai no
Chcę móc je słyszeć


Yume dake mite mo 
Spoglądając jedynie w marzenia
Shikata ga naikedo
Nie jestem wstanie cię wspierać

Tanoshiku naretara 
Kiedyś znane przyjemności
Yasashiku narukara
Od tej pory tylko żal

Dareka no tame ni
Dla kogoś

Yumemi teru
marzę

Watashi ni attara 
Kiedy spotkaliśmy się
Kono ji attara
Stanęłaś obok mnie

Nani n ni mo iwazu
Nie mówiąc nic więcej
Dakishimete
Objęłaś mnie

Watashidake
Tylko mnie

Dakishimete
Objęłaś


Co do tekstu, to też za bardzo nie wiem, co napisać. Podoba mi się, nawet bardzo. Teraz nie pamiętam, czy Tamaki sam napisał ten tekst, czy nie, ale jedno wiem na pewno, że sam komponuje i pisze, ale co do "Yume dake miteru" to nie jestem pewna. Tak czytając na sucho te słowa, to wydają mi się takie normalne, ale kiedy włączę sobie piosenkę i jeszcze raz prześledzę wzrokiem tekst, to słowa napierają zupełnie innego znaczenia. Głos Tamakiego tak jakby je ożywiał i dodawał do nich szczypnę magii. Przynajmniej tak to wygląda w moim odczuciu. 

2 /skomentuj:

Hyon Ra pisze...

Smuta ta piosenka ale ładna, spodobała mi się ;D Taka niby pod rock pochodzi, ballada rockowa. I jego głos jest taki jakby nie śpiewał tego japończyk :D

Lexma pisze...

Łaał. Piosenka naprawdę zwala z nóg, jest genialna. nic dziwnego ze nie wiedziałaś co napisać na jej temat, bo jej nie da się opisać- trzeba posłuchać. Dziękuje za pokazanie takiej perełki, bo to miodzio jest. obyś więcej takich perełek tutaj pokazywała.

Prześlij komentarz