Image Hosted by http://kizunanonippon.blogspot.com

wtorek, 17 grudnia 2013

//Czuję, że wszystko zaczyna się od wiary// Ayaka (絢香) - I believe

Cześć ;). Wiem, że miało być coś innego w tej notce, ale tłumaczenie wyszło bardziej na spontanie, niż planowo, no a lepsze to niż nic ;p. W tym tygodniu raczej nic już nie wstawię, bo muszę zakuwać do egzaminu, który mam w sobotę z prawa administracyjnego i prawoznawstwa (łączony w jeden, no bo gościu tak sobie wymyślił, ehh <ściana>). Co prawda, miałam uczyć się już od poniedziałku, ale wczoraj byłam na japońskim, by odrobić zajęcia z czwartku, a dzisiaj przysiadłam nad japońskim (głównie te większe liczy, no i daty) i jak skończyłam z jap, to stwierdziłam, że już nic mi się nie chce i pobrzękałam sobie na gitarze, a wieczorem wzięłam się za tłumaczenie XD.

Tak więc, dzisiaj krótko, zwięźle i na temat, w porównaniu do poprzedniej notki (gdzie okropnie się rozpisałam). Dzisiaj Ayaka i jej cudowne "I belive". Mam nadzieję, że komuś również piosenka się spodoba, co mi ;)). 



mp3:

Ayakę bardzo lubię za jej wprost genialny głos, który jest dość mocny, ale i jednocześnie łagodny. Dziewczyna idealnie operuje górnymi jak i niskimi dźwiękami w sposób rzadko spotykamy dla typowo japońskich piosenkarek. "I belive" to smutny i wolny utworek, ale za to tak piękny, że mogłabym go słuchać godzinami. 

PV:

Teledysk mi się podoba, a z tej prostej przyczyny, że niby jest taki banalny, ale ten motyw z lustrem jest świetny <3. I to pustkowie, na którym znajduje się Ayaka, też mi się podoba. Nic sensowego nie przychodzi na myśl co do tego klipu, bo raczej jest zwyczajne, no ale jednak... ciekawe na swój sposób ;).

Tłumaczenie:


Kono mune no naka ni kakureteru fuan no uzu
W głębi mego serca skrywam wir niepokoju
Me no mae ni aru jibun no susumu beki
Którą z dróg przed sobą
Michi wa dore ka
powinnam wybrać?

Hito ni nagasareteta hibi
Te dni, kiedy zostałam zmieciona przez innych
Sonna jibun ni "sayonara"
Powiem sobie "żegnaj"

I believe myself shinjiru koto de
Wierzę w siebie, czuję, że
Subete ga hajimaru ki ga suru no
wszystko zaczyna się od wiary
I believe myself atatakai hikari wa
Wierzę w siebie, to ciepłe światło
Machigacchainai aruite yukou
nie może mylić się, będę dążyć do niego
I believe
Ja wierzę

Itsuwari no naka de uso no emi ukabete
Ci ludzie, którzy nakładają sztuczne uśmiechy
Ikiru hito wo
pośród tych wszystkich kłamstw
Osanaki jibun to kasanete mite
Oni na przodzie z osobą, którą byłam w młodości
Tameiki tsuku
Daj mi znak

Donna iro ni mo somaranai
Nie byłam barwiona w dowolnym kolorze
"Kuro" ni narou to chikatta
Przysięgam, że byłabym "czarna"

I believe myself shinjiru koto de
Wierzę w siebie, czuję że
Subete ga hajimaru ki ga suru no
wszystko zaczyna się od wiary
I believe myself atatakai hikari wa
Wierzę w siebie, to ciepłe światło
Machigacchainai aruite yukou
nie może mylić się, będę dążyć do niego
I believe
Ja wierzę

Ima me ni utsuru kono hiroi sora mo
Teraz moje oczy mogą ujrzeć bezkresne niebo 
Sunao ni ikiru kono kimochi mo
I uczucia bycia prawdziwym sobą

I believe myself shinjiru koto de
Wierzę w siebie, czuję, że
Subete ga hajimaru ki ga suru no
wszystko zaczyna się od wiary
I believe myself atatakai hikari wa
Wierzę w siebie, to ciepłe światło
Machigacchainai aruite yukou
nie może mylić się, będę dążyć do niego
I believe
Ja wierzę

Tekst niby wydawał się banalny, ale znowu miałam problem, aby to wszystko ładnie ubrać, by miało ręce i nogi... No i jak widać, niezbyt mi to wyszło, no ale jakiś zarys jest, o czym śpiewa Ayaka. Piosenka o wierze w siebie, ładny motyw, bo przecież tak często brak nam tej wiary w samych siebie. Podoba mi się pierwsza linijka refrenu i druga: "Wierzę w siebie, czuję że wszystko zaczyna się od wiary". Wybrałam je też na tytuł do notki, ponieważ takie zachęcające się wydają. W sumie to nawet się cieszę, że jakoś przełożyłam tę piosenkę, bo ostatnio strasznie mi brak w samą siebie... -.-'.

1 /skomentuj:

Hyon Ra pisze...

Piosenka delikatna i przyjemnie się jej słucha ;P mi się podoba i tekst tak samo. Jestem ciekawa, czy coś jeszcze wstawisz od niej, bo dziewczyna fajnie się zapowiada ;p
I podoba mi się nowy wygląd Twojego bloga. Tak zimowo teraz xD

Prześlij komentarz