Image Hosted by http://kizunanonippon.blogspot.com

sobota, 1 lutego 2014

//Ten rodzaj człowieka już nie istnieje // Yida Huang (黄义达) - Chou Nan Ren (臭男人)

Hej ~  Ostatnio przeszłam się do mojego technikum i odwiedziłam stare śmieci. Szczerze Wam powiem, że jak przez 4 lata nie lubiłam chodzić do tej szkoły, tak teraz zatęskniłam za nią. Dziwne, co nie? ;p Głównie posiedziałam w bibliotece u p. Andrzeja i pogadaliśmy, jak za dawnych czasów. Powiedziałam mu, że chciałabym pracować w bibliotece, lub gdzieś przy książkach XD. I wyszło w sumie tak, że nawet mogłabym sobie pracować w bibliotece w szkole, ale bym musiała pójść do Urzędu Pracy -.-'. Wielka szkoda, bo gdybym wzięła sobie staż, to od razu przepada mi renta, no i... nie jest zbyt kolorowo. A praca tzn "na czarno" w bibliotece odpada. Trochę przechlapane z tą rentą, ale póki się uczę, to do 25 roku życia przynajmniej mam jakąś kasę, ale gdybym chciała sobie dorobić, no to praca na umowę zdecydowanie odpada. No nic, trzeba coś kombinować, aby coś znaleźć ;p.

Dzisiaj padło na chińską piosenkę. W zasadzie przez czysty przypadek natknęłam się na nią, kiedy przeglądałam sobie foldery na dysku ze soundtrackami. Nie mam nic przeciwko chińskiej muzyce, pod warunkiem, że utworek jest naprawdę całkiem całkiem, a ten taki jest, także dlatego postanowiłam się nim podzielić. Kto oglądał tajwańską dramę: "Devil beside you" to powinien kojarzyć ten utworek ;)).


 mp3:

Piosenka pochodzi z openingu dramy "Devil beside you". Już wtedy "Chou nan ren" przydało mi do gustu. Utworek utrzymany w rockowych klimatach, co bardzo mi odpowiada. Zwrotki są jakby rapowane i szybkie, co są plusem piosenki, no i sam refren strasznie mi się podoba. Poza tym, głos Yidy jest po prostu <33 głównie w refrenie. Szczerze mówiąc, byłam przekonana, że "Chou nan ren" śpiewa ktoś starszy, a kiedy wrzuciłam sobie w google Yide i dałam na grafikę, no to doznałam szoku ;p. No bo taki dzieciak mi się pokazał, a głosiko ma wspaniałe, noo XDD


Tłumaczenie:

Yida Huang - Chou Nan Ren

wo jiu shi ni men nv sheng zui tao yan de na zhong ren
Jestem typem faceta, który na śmierć nie znosi dziewczyn
zhuan men qi pian nv ren gan qing de chou nan ren
Jestem typem faceta, który zwodzi uczucia kobiet
wo jiu shi na ge jia li you le yi ge hai xian bu gou
Jestem typem faceta, który ma już w domu kobietę, ale myśli, że to nie wystarczy
hai zai wai tou yang le yi ge xiao nv ren
Na zewnątrz wciąż opiekuję się inną kobietą

wo jiu shi ni men suo wei de bu zai hu tian chang di jiu
Jestem facetem, o którym mówisz, że ma gdzieś wieczność
zhi zai hu ceng jing yong you de chou nan ren
Tylko troszczę się o to, jak niegdyś byłem obrzydliwym kretynem
wo jiu shi na ge yi san wu hui zai jia
Jestem w domu w poniedziałki, środy i w piątki
er si liu na hai yong shuo
Wtorki, czwartki, soboty? Nawet nie pytaj
er xing qi tian shi ping jing de du guo
Za to niedziele cicho przemijają

qi guai de shi zhe shi jie
Ten świat jest taki dziwny
nan ren bu huai nv ren bu ai
Mężczyźni nie są źli, a kobiety nie kochają
yao shuai yao ti tie you yao guan huai
Trzeba schłodzić ją, pielęgnować ją
zhe zhong nan ren yi bu chun zai
Ten rodzaj człowieka już nie istnieje
wo jiu shi na ge rang ni bu ming bai
Jestem facetem, który nie pozwoli ci zrozumieć
rang ni kan bu kai rang ni hao wu nai
Który powoduje, że możesz widzieć źle, który sprawia, że jesteś bezsilna
dui le jiu shi na ge chou nan hai
Masz rację, jestem obrzydliwym kretynem 
rang ni jiao tian tian bu li cai
Doprowadzam cię do płaczu "Boże" Ale Bóg nie chce słuchać


wo jiu shi ni men nv sheng zui tao yan de na zhong ren
Jestem typem faceta, który na śmierć nie znosi dziewczyn
zhuan men qi pian nv ren gan qing de chou nan ren
Jestem typem faceta, który zwodzi uczucia kobiet
wo jiu shi na ge jia li you le yi ge hai xian bu gou
Jestem typem faceta, który ma już w domu kobietę, ale myśli, że to nie wystarczy
hai zai wai tou yang le yi ge xiao nv ren
Zewnątrz wciąż opiekuję się inną kobietą 

qi guai de shi zhe shi jie
Ten świat jest taki dziwny
nan ren bu huai nv ren bu ai
Mężczyźni nie są źli a kobiety nie kochają
yao shuai yao ti tie you yao guan huai
Trzeba schłodzić ją, pielęgnować ją
zhe zhong nan ren yi bu chun zai
Ten rodzaj człowieka nie istnieje już
wo jiu shi na ge rang ni bu ming bai
Jestem facetem, który nie pozwoli ci zrozumieć
rang ni kan bu kai rang ni hao wu nai
Który powoduje, że możesz zobaczyć źle, który sprawia, że jesteś bezsilna
dui le jiu shi na ge chou nan hai
Masz rację, jestem obrzydliwym kretynem 
rang ni jiao tian tian bu li cai
Doprowadzam cię do płaczu "Boże" Ale Bóg nie chce słuchać

jiu shi na ge rang ni shi qu
Facet, który sprawia, że tracisz wszystko
rang ni xin tong
Łamie ci serce
rang ni lei liu
Czyni, że płaczesz
rang ni yi sheng hao tong hen de chou nan ren
Zepsuty kretyn, który sprawia, że nienawidzisz z goryczą na całe życie
wo jiu shi na ge rang ni wu fa zi ba
Jestem facetem, który sprawia, że jesteś niezdolna, by uwolnić się
wu fa ke wang wu fa yu liao
Niezdolna do chcenia czegokolwiek, niezdolna na oczekiwanie czegoś
yi sheng tong hen de chou nan ren
Sprawiam, że możesz gorzko nienawidzić do końca życia. Jestem tym zepsutym kretynem.

Tekst tej piosenki jest... dziwny XD Ale dobrze, że oglądałam dramę, więc rozumiem jego sens. Tłumacząc go, od razu przed oczami miałam Ahmona i Qi Yue, naprawdę XDD. No bo prawdę mówiąc, te słowa piosenki pasują mi jak nic do Ahmona ^ - ^ A kto jeszcze nie oglądał dramy, no to dzięki tym słowom z piosenki może się dowiedzieć, jakim człowiekiem był główny bohater XD.

[PV] Yida Huang - Chou nan ren

2 /skomentuj:

Hyon Ra pisze...

Devil beside you <3<3<3<3<3 Obejrzałabym to drugi raz, a piosenka faktycznie zapada w pamięć. No i masz rację, że tekst pasuje do Ahomna <3

Anonimowy pisze...

Ooo rany *.* Pamiętam że kiedyś to słuchałam tej piosenki w kółko bo tak mi się podobała. A tekst to zwala z nóg, niby taki banalny ale przekaz jest jasny. I jakby był napisany właśnie o Ahmonie, bo ta postawa jego w tej dramie to przekraczała granice... Ale fajna była ta drama, można się było pośmiać z nich jak nigdy :D

Keiko^^

Prześlij komentarz