Image Hosted by http://kizunanonippon.blogspot.com

środa, 2 kwietnia 2014

//Zmienię tę wyobraźnię w rzeczywistość// SPYAIR – Imagination

Heej ;)) Od rana mam bardzo dobry humor. A wszystko przez info, na które natknęłam się na fb i później na tt. W końcu wyjdzie na DVD ostatni koncert KAT-TUN'a countdown live 2013, który mieli pod koniec roku <33. Już traciłam wszelkie nadzieje, że kiedykolwiek to wydadzą, a tutaj proszę, jaka miła niespodzianka. Do 14 maja trochę czasu jest, nie wiem, jak wytrwam w oczekiwaniu na to DVD, ale jakoś będę musiała. W sumie to trochę szkoda, że koncert nie wyjdzie 14 czerwca, bo wtedy miałabym naprawdę udany prezent na urodzinki ^ . ^ Swoją drogą, jak nie DVD, to po cichu liczę na nowego singla, gdzie ma pojawić się solo wraz z PV Kame ♥  To dopiero byłby najlepszy prezent pod słońcem XDD. Ale mimo wszystko, singla to chciałabym nieco wcześniej, nawet wcześniej niż DVD, bo już pół roku mija, odkąd coś wydali (pomarzyć zawsze można, ne?) ;))

A dzisiaj notka o zespole, który daje niesamowitego kopa pozytywnej energii. Natknęłam się na nich jakiś czas temu i od razu spodobali mi się. Mam nadzieję, że i Wam SPYAIR przypadnie do gustu. Z góry chciałabym jeszcze przeprosić za dalszy styl notki. Raczej tak nie piszę, jednak notkę pisałam przy "Imagination" a piosenka serio, daje kopa, i no... ~~XDD


mp3:

Jest to tytułowa piosenka do najnowszego singla chłopaków, który dopiero ukaże się 30 kwietnia xD. Ale "Imagination" tak bardzo przydało mi do gustu, więc nie mogłam czekać do końca miesiąca, by wstawić z nimi notkę <3. Miałam tyle szczęście, że znalazłam już angielski przekład, no więc od razu chciałam przekonać się, o czym jest ten utworek ;D. Szczerze mówiąc, to właśnie "Imagination" jest tą pierwszą piosenką, która pozwoliła mi poznać SPYAIR. Ike ma bardzo ciepły głos, w którym chyba zakochałam się z miejsca. Śpiewa mocno i co najważniejsze, nie przez nos, jak to czyni większość j-rockmenów xD. Utworek jest dynamiczny i wesoły, aż od razu humor się poprawia, kiedy się go słyszy. Można powiedzieć, że jest taką siłą napędową na lenia. Zdaję się, że śpiewem Ike zachęca do walki, by się nie poddawać. Przynajmniej w moim odczuciu tak to brzmi ;p. Kenta, Momiken i Uz trzymają tempo, fajne mają brzmienie. Jednym słowem podoba mi się ich muzyka <3. Wczoraj dorwałam się do całej dyskografii SPAIR i od wczoraj katuję ich pierwszy album, są świetni ! ♥ Mam nadzieję, że ktoś jeszcze skusi się na ten zespół ;)).

[PV] SPYAIR – Imagination

A teledysk podoba mi się i to bardzo, bardzo <3. Niby jest taki zwyczajny, jaki można spotkać u większości rockowych grup, bo SPYAIR jedynie stoi sobie na białym tle i gra/śpiewa. W sumie nic specjalnego, prawda? XD. Tyle, że ja mam coś takiego, że na ogół klipy japońskie mi się podobają i nic na to nie poradzę, nawet te najbanalniejsze mają dla mnie w sobie jakiś urok. I z tym jest zupełnie tak samo XD. Już sam początek przypadł mi do gustu, z tym facetem, który rozpoczyna bieg (już wiem, co będę oglądać, by samą siebie motywować do biegania, kiedy leń mnie dopadnie xD). Pierwsze, na co jeszcze zwróciłam uwagę w tym teledysku to gitarzysta ♥ Zaskoczyło mnie to, bo zawsze uwagę przykuwam do wokalisty, a tutaj oczko nieco zjechało mi na prawą stronę xD.Nigdy jakoś specjalnie nie przepadałam za farbowanymi na blond Japończykami (prócz Kokiego, rzecz jasna :D), ale UZ'owi pasuje ta fryzurka, do tego jeszcze ta bródka <3. I rzucający się w oczy jego ubiór, podobają mi się te jego czarne frotki na przedramionach xD. No i bym zapomniała jeszcze dodać, że spodobała mi się jego gra na gitarze. ( W zasadzie ja jestem "wychowana" na rocku i metalu, także dużą uwagę przykuwam do brzmienia gitary, której dźwięk w prost wielbię <3).W którymś momencie UZ nieźle na niej wywija <3. UZ to jeszcze wokal wspierający, wczoraj widząc ten klip, naszła mnie taka myśl, że chyba chciałabym usłyszeć UZ'a solo ;D. Momiken - jak dla mnie - to charakterystyczna twarz zespołu. Taki mroczny się tutaj wydaje, do tego jeszcze ta opaska(?) na oczach, albo farba (właśnie nie wiem, jak to nazwać xD). Za to najmniej chyba kojarzę perkusistę. W sumie to zawsze tak mam, że tego grającego w tyle najmniej pamiętam. Z Kentą jest to samo ;p. Co do wokalisty Ike, to moim zdaniem jest on przeciętny, niczym  niewyróżniającym się, jeżeli chodzi o wygląd xD. Ale w muzyce raczej nie o to chodzi XD. "Młodość przeleci, a talent pozostanie" <-- jak to jakiś czas temu usłyszałam w naszej polskiej TV (wow, nie spodziewałam się, że potrafią jeszcze coś mądrego w niej powiedzieć ^^). Jak już wcześniej pisałam, głos Ike podoba mi się i to w zupełności mi wystarcza, nawet jeśli w niektórych livach słabo wypada od reszty chłopaków (chodzi o wygląd, rzecz jasna, żeby nie było) ;)).

Tłumaczenie:


SPYAIR – Imagination

Yureru kagerou suberidasu ase
Kołysanie rozedrganego powietrza, nasz pot ocieka
Hibiki au koe tatakiau kata
Głosy odbijają się echem, ramiona podskakują
Aketa mado kara sora ni tazuneta
Patrzyłem na niebo przez otwarte okno
Oretachi kono natsu dou nanda ii nee
Co powinniśmy zrobić tego lata
Mr. Future
Panie Przyszłość?

Oh, Come on, Come on, Come on
Och, no dalej, dalej, dalej
Wazuka demo chansu
Nawet jeśli jest niewielkie powodzenie, jest szansa
Oh, Come on, Come on, Come on
Och, no dalej, no dalej, no dalej
Tsunaide Oh
Przyłącz się

Itsudatte daredatte soko ni tachitakute
Zawsze znajdzie się ktoś, kto się przeciwstawi
Machigatte iratatte mogaki tsudzukete
Nawet jeśli jest to nie fair, nawet jeśli jest to nieprzyjemne, on wciąż będzie cię popychać
Never give up Konomama owaritaku wanai
Nigdy się nie poddam, nie chcę, by to skończyło się w taki sposób
Kono Imagination o kakagete
Zmienię tę wyobraźnię w rzeczywistość
Otte wa iku yo Oh Oh
Obserwuj mnie

Kyoukasho ni aru kotae yori motto
Więcej niż odpowiedzi z podręcznika
Buttonda kandou o hoshi gatte ita
Chciałem uczynić coś, z czego będę skakać z podekscytowania
Komi agete kuru “ku waa” tte nanika ga
Coś, co poruszy moje serce, jak "Woow"
Ano goro shinjireru subetedatta
I w tym czasie uwierzyłem w to - było to dla mnie wszystkim
Mr. Future
Panie Przyszłość

Oh, Hello Hello Hello
Och, halo, halo, halo
Kikoe teru kai
Słyszysz mnie?
Oh, Hello Hello Hello
Och, halo, halo, halo
Answer Oh
Odpowiedz mi

Butsukatte korogatte tsuyoku naritakute
Wstawianie, upadanie, ja chcę stać się silniejszym
Iji wa tte tachiagatte kurikaesu kedo
Uparcie wstaję i upadam, ale
Never give up Konomama hashirasete kure yo
Nigdy się nie poddam, chcę dalej biec w ten sposób
Kono Imagination no saki e to
W stronę horyzontów tej wyobraźni
Otte wa yuku yo Oh Oh
Obserwuj mnie

Maketa toki kara tsugi wa hajimatte nda
Od chwili, kiedy przegraliśmy "następnym razem" zaczniemy
Ima wa nigaku shibui aji demo Babe
Teraz jest to gorzki smak, ale kochanie
Itsuka kitto
Któregoś dnia na pewno się uda

Itsudatte daredatte soko ni tachitakute
Zawsze znajdzie się ktoś, kto się przeciwstawi
Machigatte iratatte mogaki tsudzukete
Nawet jeśli jest to nie fair, nawet jeśli jest to nie przyjemne, on wciąż cię popycha
Never give up Konomama owaritaku wanai
Nigdy się nie poddam, nie chcę, by to zakończyło się w ten sposób
Kono Imagination o kakagete
Zmienię tę wyobraźnię w rzeczywistość
Otte wa iku yo Oh Oh
Obserwuj mnie 

Tekst również podoba mi się (ale ja dziś się powtarzam, noż kurczę xDD). Niby zrozumiałam jego przekaz i w ogóle, ale jak zawsze miałam problem, by to ładnie ubrać w nasze polskie słowa. I tak jestem tego zdania, że (znowu) mi to nie wyszło, no ale kij z tym - grunt, że jest jakiś jasny przekaz ;D. Kiedyś już to pisałam, że głównie piosenki tłumaczę dla siebie, aby mieć jakiś zarys tego, o czym śpiewają moi ulubieńcy i po prostu wrzucam sobie to później na bloga, bo może znajdzie się ktoś taki jak ja, kogo ciekawi, o czym jest dany utworek ;p.

Piosenka jest o dążeniu do własnych celów; o drodze, jaką trzeba przejść, by nasze marzenia mogły się spełnić. Bardzo lubię tego typu motywy w utworkach i choć poznałam już ich całą masę, tak nigdy nie mam ich dość, bo takie piosenki tylko zachęcają do działań. "Imagiantion" już w szczególności. W taki optymistyczny sposób mówi, aby nie poddawać się, mimo tylu upadków. Autor, zdaje się, że jest uparciuchem, bo pomimo tylu upadków, wciąż podnosi się i biegnie dalej ku horyzoncie własnych marzeń. Ta wizja strasznie mi się podoba, do tego jeszcze te słowa: "Zmienię tę wyobraźnię w rzeczywistość". Dość mocne słowa, bo jest wiele takich marzeń, które mają niewielkie szanse, by się ziściły, ale wcześniejsze słowa z tekstu:  "Nawet jeśli jest niewielkie powodzenie, jest szansa" jakby przez siebie same, chciały powiedzieć odbiorcy, że nie ma rzeczy niemożliwych, pod warunkiem, że staniesz do walki o własne pragnienia. Coś w tym chyba jest ;D. I to prawda, że na naszej drodze znajdzie się wiele przeszkód, czy osób, które będą nas zniechęcać i robić wszystko, byśmy nie dotarli do tego naszego "horyzontu" ;P.

0 /skomentuj:

Prześlij komentarz